Poradna pro zdraví a harmonii duše i těla

pět tibeťanů je prastaré cvičení tibetských lámů, pocházející možná z bájného himalájského kláštera Šangri-La. Toto cvičení má za úkol vyladit čakry, energetické dráhy, které procházejí tělem. jde o pět jednocuchých cviků, které zvládnou všichni bez ohledu na věk a kondici. Ačkoliv nezaberou víc než 15 minut denně, představují jeden z nejlepších a nejúčinnějších způsobů, jak si udržet fyzickou i duševní svěžest. cviky vycházejí ze systému jógy, ale nekladou na nás tak vysoké nároky jako jogínské asány. Přestože je Tibeťanů jenom 5, mají vliv na správné dýchání, zlepší náladu, odbourají stres. Některé účinky na sobě pocítíte okamžitě-uvolňují ztuhlé svalstvo, posilují břicho a záda, posilují rozsah pohybu a povzbuzují činnost krevního oběhu i žláz s vnitřní sekrecí. Nejlepší je přivítat s nimi každý den.

Co umějí?

vybalancují správnou hladinu většiny hormonů, zvýší pevnost kostí, omladí vás, zbavíte se dvojité brady i tukových polštářů, okysličí tělo tím, že vás přinutí zhluboka dýchat. rozproudí krev a lymfatický systém, zlepší vaše celkové držení těla.

Jak cvičit?

Cvičte pomalu a s prázdným žaludkem, jinak by se vám mohlo udělat nevolno. jednotlivé cviky se mají absolvovat v daném pořadí, protože mají svou návaznost a všechny pohyby se navzájem doplňují tak, aby komplexně protáhly a posílily tělo. dodržujte stejný počet opakování u všech cviků, řiďte se tedy tím, který je pro vás nejobtížňější. zpočátku je provádějte 3x až 5x, posléze přidávejte po dvou opakováních, až dosáhnete maximálního počtu 21. Další přidávání není nutné, důležitá je spíš pravidelnost.

02.06.2010 22:25:17
sing
Tvořivá radost

Tvořivá radost

Chtěli byste mít svoji osobní mandalu?

ano (14414 | 30%)
ne, nezajímá mě to (12356 | 26%)
možná časem (10495 | 22%)
již ji mám (10567 | 22%)
láska-koláž.jpg

Malujete mandaly?

ne,ale chystám se (13262 | 34%)
ano (13556 | 34%)
ne (12673 | 32%)
Obrázky a texty si můžete zcela zdarma stáhnout a uložit do svého počítače, nebo vytisknout. Nemohou však být bez souhlasu autorky předmětem dalších komerčních aktivit. ©2007 Lenka Singerová
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one